Závěrečná tisková zpráva po pátém podniku ECCE HOMO ŠTERNBERK Maverick Rescue Euro Cup 8. 9.2018

16.09.2018 20:03

Předposlední díl letošního seriálu mezinárodních závodů soudobých a historických automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018, se odehrál o druhé zářijové sobotě na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku. Na trať dlouhou 4,8 km se vydalo celkem 71 jezdců – 51 na soudobých vozech a 20 s historickými vozy. Jednalo se o jednodenní závod, kde se vedle seriálu MREC jel i závod mistrovství ČR. Vzhledem k tomu dalo předpokládat, že se ve většině tříd, skupin ale i v absolutním pořadí v tomto závodě nerozhodne. Naopak se v některých skupinách či třídách bodové zisky změnily a to, kdo si odnese ocenění za prvenství se rozhodne na posledním dvoj-závodě, Pramos XIII. Divácké 13, která se uskuteční ve dnech 22. a 23. září 2018 nedaleko Hustopečí.

V absolutním pořadí tentokrát opět excelovali zahraniční jezdci. Prvenství za dva nerychlejší časy vybojoval stále se lepšící Rakušan Ferdinand Madrian na voze Norma M20F. S další Normou skončil na druhém místě německý jezdec Philipp Wilhelm a třetí pak další Rakušan Christian Ferstl na formulovém voze Tatuus Master. Těmito výsledky a bodovými zisky je po tomto závodě vyrovnané čelo, vedoucí Wilhelm má 297 bodů a o dvacet méně pak druhý aspirant na celkové vítězství, Christian Ferstl. Na třetím místě je Madrian se ziskem 190 bodů, ten si nemůže již polepšit, ale teoreticky ho může předskočit, pátá ze Šternberku, Rakušanka Sigrid Schoeglerová s vozem Formule Renault, která má 160 bodů. Na čtvrté místo se vmáčkl Leszek Trzepaczynski z Polska na další Normě.  Z českých jezdců byl nejúspěšnější Radek Kolbábek  s Fordem Sierra 4000, který skončil na šestém místě. Identické pořadí na prvních šesti místech bylo i v hodnocení soudobých vozů a před závěrem seriálu v Divákách je na čele Wilhelm se 120 body, druhý je Ferstl se 101 body a třetí místo patří Madriánovi, který si dosud vyjel 90 bodů.

Vyrovnané souboje byly k vidění v jednotlivých skupinách i třídách. Skupinu S1 vyhrál Jarda Kašpar před Vlastimilem Čepičkou a Lukášem Štelclem – všichni startovali na vozech Mitsubishi Lancer. Radek Kolbábek opanovat skupinu E1, druhý skončil Vojta Dvořák a třetí Martin Bokůvka – oba jeli na BMW.

V nejsilnější skupině E2/C slavil třetí vítězství v jednom dni Madrian, druhý byl Wilhelm a třetí pak Ferstl.

Ve třídě S1 do 1400 ccm startovali pouze dva jezdci, vyhrál Málek před Kadlečkem a tito dva jezdci jsou od sebe pouhých 5 bodů a o celkové vítězství si to rozdají v Divákách. Podobná situace je díky „ráně“ do svodidel, kterou dal ve druhé tréninkové jízdě Filip Cakl s vozem Škoda Fabia RS ve třídě S1 do 1600 ccm. Zde s přehledem zvítězil Ladislav Aszóth s Fordem Focus a tímto výsledkem se dostal na druhé místo se ziskem 122 bodů a na vedoucího Viléma Kašpara – dabléra Cakla, ztrácí 33 bodů. Titul mistra si před závěrečným závodem zajistila mezi čtyřkolkami nad 2000 ccm ve třídě S1 Kristýma Fillová na voze Mitsubishi EVO. K tomu ji stačilo čtvrté místo a celkově má 115 bodů, druhý Lukáš Štelc získal prozatím 67 bodů. Při neúčasti Petra Šrahůlka se při zisku 15 bodů za druhé místo dostal do čela třídy E1 do 1400 ccm Bohuslav Krejčí a rozdíl 4 bodů mezi těmito jezdci slibuje velký souboj v Divákách o celkové vítězství. V šestnácti stovkách zvítězil Milan Hrubý a když do té doby vedoucí jezdec této třídy, Vojtěch Macek nebodoval, dostal se Hrubý do čela s pětibodovým náskokem. Vítězství ve svém prvním letošním startu si připsal na své konto slovenský jezdec Vladimír Podmajerský na Peugeotu 206 RC a nic na tom nezměnil, že celkovým vítězem třídy E1 do 2000 ccm je David Borkovec na Škodě Fabii TDi. S 23 bodovým náskokem ve dvoj-kolkách třídy E1 nad 2000 ccm vede Tomáš Kubica s VW Golf II před Tomášem Homolou na BMW, když vítězem ve Šternberku se stal Vojta Dvořák na BMW. Vítěze čtyřkolek nad 2000 ccm Radka Kolbábka, může ještě ohrozit druhý v pořadí Martin Petr, který na vedoucí pozici ztrácí 22 bodů. Ve skupině E2/C je včele třídy do 1600 ccm Jan Osladil s Formuli Van Diemen, dvoulitry vede Christian Ferstl a nad dva litry je na čele Philipp Wilhelm.

Mezi dvaceti jezdci s historickými vozy byl nejrychlejší Ondřej Chytil s monopostem MTX 1-03, druhý skončil Lukáš Krupica na voze Škoda 130 LR a třetí byl Libor Jelínek na BMW CSL 3.5. V hodnocení třech nejlepších jezdců ve skupině HA1 – cestovní vozy, se nejlépe umístil Lukáš Krupica, druhý skončil Jelínek a trojici doplnil Pavel Vratil na voze Opel Kadett Gsi. Ze dvou účastníků skupiny HA2 – závodní vozy, vyhrál Ondřej Chytil, druhý skončil David Vozdecký na MTX 1-03.

V hodnocení Lady Trophy byla nejrychlejší Sigrid Schoeglerová, druhá skončila Kristýna Fillová a třetí místo patřilo Lence Semkové se Škodou 130 LR. V Junior Trophy si nejlépe vedl David Vozdecký, druhý byl Lukáš Nastoupil na Hondě a třetí Michal Žáček s BMW.  

Redaktor Jaromír Navrkal