TISKOVÁ ZPRÁVA – Návrat na letošní závod na Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde pokřtil novým rekordem trať Francouzský jezdec Sébastien Petit.

09.08.2020 19:15

Na 150 závodníků z České republiky, Rakouska, Německa, Slovenska a také z Francie se sjelo do Náměště nad Oslavou na tradiční závod automobilů do vrchu – XXXIX. MANN FILTER Zámecký vrch 2020. Již pohled do seznamu přihlášených jezdců do mezinárodního pohárového závodu Maverick Rescue Euro Cup 2020 a seriálu Autoklub Mistrovství ČR soudobých a historických automobilů a České Trofeje sliboval, že se bude jednat o jeden z nejlépe obsazených ročníků v historii závodu. To se zcela vyplnilo, když se na start víkendových závodů postavilo 80 jezdců seriálu MREC a 70 mistrovství ČR. Největší hvězdou víkendového klání byl jeden z nejrychlejších jezdců seriálu Mistrovství Evropy, francouzský jezdec Sébastien Petit. Ten přijel do Náměště nad Oslavou otestovat svůj nový vůz NOVA Np 01 – 4 Engine Honda před startem v úvodním podniku Mistrovství Francie, který je na pořadu o víkendu 25. a 26. července. Ten startoval v seriálu MREC a sobotní závod, který byl několikrát narušen dešťovými přeháňkami, byl po něj testovací, ale přesto se stal nejrychlejším jezdcem seriálu MREC. V neděli, kdy se nad Zámeckým vrchem objevilo chvílemi i sluníčko, tak „za to vzal“ a hned v úvodní závodní jízdě vytvořil nový rekord trati časem 53,20 sekundy, ten pak překonal ve druhé jízdě a stanovil nový rekord, který má hodnotu 51,92 sekundy. Petitovi patří se 40 body dělené třetí místo v celkovém pořadí. 

Vedoucí pozici v absolutním pořadí a také mezi soudobými vozy si po Zámeckém vrchu udržel Rakušan Ferdinand Madrian z týmu SKI Modřice – Mad Racing Power s vozem Norma M20FC. V sobotu dojel na pátém místě, v neděli skončil druhý a má 208 bodů v absolutním pořadí a 90 pak mezi soudobými vozy. Ve třídě E2/C nad 2000 ccm byl dvakrát na druhém místě. Michalu Žáčkovi z Křenovic patří  třetí místo absolutně se 148 body a druhá pozice mezi soudobými vozy, kde má 42 bodů. Na Zámeckém vrchu skončil devátý a sedmý a dvakrát vyhrál třídu E1+2000 ccm dvoukolek s vozem BMW 30i. Úspěšně si vedl s Mitsubishi EVO VIII další rakouský jezdec Stefan Promok, který v sobotu skončil druhý a o den později třetí a dvakrát vyhrál třídu E1 čtyřkolek nad 2000 ccm. Nestor závodů do vrchu, 71letý Felix Pailer z týmu SKI Modřice – Mad Racing Power s Lancii Delta Integrale, vybojoval třetí a čtvrté místo mezi soudobými vozy a drží si šesté místo s 33 body. Dvakrát skončil na druhém místě ve třídě E1 čtyřkolek nad 2000 ccm.  Výborně se uvedl při své letošní premiéře nedvědický jezdec týmu LRT-Profi-Performance Radek Kolbábek. S vozem Ford Sierra 4000 si vyjel celkové čtvrté a páté místo a ve třídě E1 nad 2000 ccm čtyřkolek se umístil na třetím místě v sobotu, v neděli vyhrál. Dvě první místa získal ve třídě S1 nad 2000 ccm čtyřkolek třebíčský jezdec Milan Motálek, startující za tým Komvet racing s Mitsubishi Lancer VII. V celkovém pořadí skončil v sobotním klání na sedmém místě, v neděli si ještě polepšil a dojel čtvrtý. Dalším jezdcem, který bodoval v obou závodech byl David Borkovec z týmu CarLab Drásov se Škodou Fabia TDi. Ten skončil jedenáctý a desátý a body si připsal za třetí místo a vítězství ve třídě E1 do 2000 ccm. Ve třídě E1 do 1600 ccm slavil dvě vítězství německý jezdec Helmut Maier s vozem VW Spiess-Golf a do desítky nejlepších se probojoval v nedělním závodě, když skončil osmý. Body za umístění mezi desítkou nejlepších si na své konto připsali ještě další jezdci, jako např. Michal Slováček (Honda Civic TypeR), Erich Eder (Rakousko – VW 2000), Lukáš Štelc (Mitsubishi Lancer EVO) či Jan Osladil (Formule Opel).

Mezi devatenácti jezdci s historickými vozy kraloval v obou závodech turnovský jezdec týmu LEGENDY, Petr Žáček. Ten vyhrál oba závody absolutně a s vozem Audi Sport Quattro S1 byl i nejrychlejším ve třídě HA1 nad 2000 ccm. Mezi historiky je na prvním místě se 107 body. Dvě druhá místa si připsal rakouský jezdec Markus Pirkner s VW Sirocco, k sobotnímu třetímu místu si připsal v neděli čtvrté Tomáš Homola. Jihlavský jezdec startující s vozem BMW E30, je na průběžném druhém místě se 64 body. Nadvládu jezdců z Kraje Vysočina doplnili David Šplíchal týmu GTI garage z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou s vozem VW Golf GTI, který skončil na pátém a druhém místě. Velkým překvapením bylo umístění Milana Zeleného se Škodou 130 LR z Historic Racing Clubu Jihlava. Ten v sobotu dojel jako čtvrtý, v neděli skončil pátý a dvakrát byl nejlepší ve třídě HA1 do 1300 ccm.

Pouze dvě ženy ze tří bodovaly v kategorii Lady Trophy. V sobotní první závodní jízdě havarovala největší favoritka Sigrid Ferstlová s vozem F-Tatuus Master a závody pro ni skončily. Dvojité vítězství si ze Zámeckého vrchu odvezla Jana Kazdová z týmu Dohnal Motorsport s vozem Citroen C2 a je na čele průběžného pořadí se 67 body. V sobotním závodě startovala ještě Libuše Kožnarová týmu VPKmotor s vozem Ford Fiesta a za druhé místo si připsala 15 bodů.

V Junior Trophy vypsané pro jezdce do 20 let bylo pořadí na prvních třech místech identické v obou závodech. Vítězství si připsal Michal Žáček s BMW 130i  a je na vedoucí pozici se 120 body. Druhý skončil Adam Králík se Citroen Saxo VTS a celkově má 87 bodů a třetí příčka patřila Filipu Furišovi s vozem Peugeot 206 GTI a ten má 68 bodů a je také na třetím místě.

Oba závody Autoklub Mistrovství České republiky automobilů do vrchu vyhrál Miloš Beneš na voze Osella FA 30. V prvním skončil na druhém místě Petr Trnka s Ligierem JS 35 EVO2 LRM, ve druhém pak byl třetí. V sobotu patřila třetí příčka domácímu Mareku Rybníčkovi se Škodou Fabia R5, v neděli skončil druhý Václav Janík na Normě M20FC Turbo.

Redaktor Jaromír Navrkal

Oficiální redakce MZAV Maverick Rescue Euro Cup 2020