ZÁVĚREČNÁ TISKOVÁ ZPRÁVA VII. GMS PROLOG AUTOMOTODROM BRNO LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH A MAVERICK SLALOM-TROPHY 2024

24.04.2024 07:59

Brněnský Automotodrom byl o prvním dubnovém víkendu místem, kde se uskutečnily úvodní podniky Mezinárodního mistrovství závodů automobilů do vrchu Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2024 (MMZAV) a Maverick Slalom – Trophy 2024 (MZAV). Ke dvoudennímu klání se sjela více jak sto čtyřicítka závodníků, z toho pro závod do vrchu 78 jezdců se soudobými a 33 s historickými automobily. Pohled do startovní listiny spíše připomínal malé evropské mistrovství. K závodům slalomářů se prezentovalo celkem 31 soutěžících. Závody se uskutečnily na trati dlouhé 2435 metrů se startem u Schwantzovy zatáčky a cílem před tribunou A.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024

Dvojnásobnou palmu vítězství si do Švýcarska odvezl 27letý Robin Faustini, který startoval na voze Nova NP 01-2. Ten jako jediný z celého startovního pole zajel ve všech čtyřech závodních jízdách čas pod jednu minutu. Ten nejrychlejší dosáhl ve druhé sobotní jízdě a byl 59,23 sekundy což představilo průměrnou rychlost 147,74 km/hodině. Druhé místo vybojoval v sobotním závodě Petr Trnka z týmu Trnka Racing Team ze Šternberku. S vozem Norma M20FC-Mugen zaostal za vítězem o 2,07 sekundy. S Novou Proto 01 si pro třetí pořadí dojel rakouský jezdec Christoph Lampert, který po dvou jízdách byl o 2,67 sekundy pomalejší, než vítěz závodu. Do top sobotní desítky se dostali na čtvrtém místě Francous Sebastien Petit s Osellou PA 30, pátý byl Michael Bodenmuller z Německa s Normou M20FC LRM. Ve druhé pětici skončili čtyři rakouští jezdci v pořadí – šestý Peter Amann s Osellou PA 30/2000, na sedmém místě byl Hermann Waldy jun. s Tatuusem Master. S identickými formulovými vozy se na osmém místě umístnil Christian Ferstl a desítku uzavřela jeho manželka Sigrid Ferstlová. Mezi ně se na deváté místo vklínil brněnský jezdec týmu Chytil Motorsport s vozem Martini F2 Ondřej Chytil.

Nedělního závodu se někteří zahraniční jezdci nezúčastnili, a tak měli svoji příležitost další účastnici dostat se do top desítky. Za vítězným Faustinim skončil na druhém místě Petit, třetí byl Ferstl. Pod stupni vítězů skončil Ondřej Chytil, páté pořadí patřilo rakouskému jezdci Karlu Schagerlovi s VW Golf Rallye, šestá skončila Sigrid Ferstlová. S rychlým Lambotgini Huracan se na sedmém místě umístnil brněnský jezdec Jiří Mičánek. Osmé místo patřilo Romanu Blažkovi z týmu Oliver Motorsport z Křenovic, s vozem Mitsubishi Lancer EVO. S dalším vozem Lamborgini Huracan GT3 skončil devátý pražský jezdec Liqui Moly Racing Teamu Martin Jerman. Desítku nejrychlejších uzavřel další rakouský jezdec Christian Rutter s vozem PRC 54 Honda.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL  CLIMB CZECH 2024 – HISTORICKÉ AUTOMOBILY

Mezi třiatřiceti jezdci s historickými automobily byl v sobotu nejrychlejší Milan Stejskal s BMW M3 E30 z Motorsportu Lanškroun. Druhý skončil brněnský jezdec týmu SKI Modřice/Ferstl Motorsport Petr Tykal s formulovým vozem MTX1-03. Třetí místo si vyjel další jezdec Motosportu Lanškroun, Milan Vičar z Litomyšle s BMW M3 E30. Palmu vítězství si z nedělního závodu odnesl Petr Tykal, druhý skončil Michal Polehla z Rapotic týmu Japan Racing s Hondou Civic EE9. Na třetí místo se vyhoupl jihlavský Tomáš Homola týmu SPZ-Vysočina s osvědčeným BMW E30.

LIQUI MOLY MAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024 – LADY TROPHY

Osm žen se v rámci obou závodu postavil na startovní čáru. Dvojnásobné vítězství odvezla do rakouského města St. Reuprecht/Raab jezdkyně týmu SKI Modřice/Ferstl Motorsport Sigrid Ferstlová s formulovým vozem F-Tatuus Master. Na stupních vítězů si na stupínek pro druhou nejrychlejší ženu závodního víkendu po oba dny vystoupila Olivie Prouzová startující s vozem Suzuki Swift GTi. V sobotu vybojoval třetí místo Elisabeta Kořínková na mrštném voze Mini Cooper a po těsném souboji v neděli vystoupila na stupeň pro třetí nejrychlejší ženu závodu Jana Špačková, která startovala s formulí Ford Mygale.

LIQUI MOLYMAVERICK HILL CLIMB CZECH 2024 – JUNIOR TROPHY

Také tato trofej z obou závodů putovala doRakouska a to zásluhou Michaela Tautschera z týmu Zenz Motorsport s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Dva poháry z brněnského závodu vybojoval Maxmilian Kepeň, který startoval na voze Citroen Saxo VTS. Pohár za třetí místo v sobotním závodě vybojoval Matěj Naduchal na voze Škoda 130 R/Ha v neděli vystoupila na stupínek pro třetího nejrychlejšího juniora Vendula Vlasáková startující s vozem Škoda Felicie.

MAVERICK SLALOM – TROPHY 2024

Součástí úvodního podniku VII. GMS – PROLOG Automodrom Brno 2024 byly i dva závody slalomářů k nímž se prezentovalo jednatřicet soutěžících. O prvenství se podělili dva jezdci. V sobotním závodě byl nejrychlejší rakouský jezdec Sigfried Pfeiffer z týmu Pfeiffer Motorsport s vozem Toyota Yaris GR. Ve druhém závodě skončil na druhém místě, když byl poražen Robertem Mieresem z Karviné týmu Lumier Auto s vozem Audi Rs3. Ten v úvodním závodě skončil druhý. Třetí místo si v sobotu vyjel s vozem Mitsubishi Lancer EVO VII Tomáš Doležal z Březejce nedaleko Velkého Meziříčí. Ve druhém závodě třetí příčku získal Antonín Janda se Škodou Octavii rs ze Vsetína týmu  Gruppomotors.cz. Mezi pěti startujícími ženami dvakrát vybojovala prvenství Anna Kimlová s vozem BMW z týmu Auto Classic Clubu Brno. Nejrychlejším juniorem v obou závodech byl olomoucký závodník Šimon Kunc s BMW E36.

První závodní víkend letošního ročníku mezinárodního mistrovství v závodech automobilů Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2024 a slalomového mistrovství v závodech automobilů do vrchu Maverick Slalom-Trophy2024 máme úspěšně za sebou. Několika týdenní přípravy na start sezóny dopadly na jedničku a všechno klapalo jak dobře seřízené hodiny včetně počasí, které přilákalo na tribunu Masarykova okruhu slušnou diváckou kulisu. Musím poděkovat všem jezdců za jejich účast a sportovní chování, pořadatelům, kteří přiložili ruce k dílu a bez kterých bychom závody neodjeli, až po všechny diváky, kteří se za námi přijeli do Brna podívat. Dokázali jsme, že více jak stočtyřicetičlenné startovní pole není problém zvládnout. „konstatoval po ukončení závodního víkendu ředitel závodu a promotér mistrovství Aleš Gänsdorfer

Seriál mezinárodního mistrovství v závodech automobilů do vrchu Liqui Moly Maverick Hill Climb Czech 2024 pokračuje druhým závodním víkendem v Náměšti nad Oslavou na trati 43. ročníku Zámeckého vrchu MANN - FILTER   4. - 5. května 2024. Jezdci slalomového mistrovství Maverick Slalom -Trophy 2024 se utkají o další mistrovské body opět na Masarykově okruhu v Brně, kde na trati místního Polygonu o týden později 11. – 12. května 2024.

Ředitel závodů a promotér Aleš Gänsdorfer

WEB: www.maverickrescue.cz/

Za redakci MMZAV MHCC 2023: Jiří Navrkal a Jaromír Navrkal

Foto MMZAV MHCC: Jiří Navrkal