Kompletní tisková zpráva: Celého dvanáctého ročníku mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Rescue Euro Cup 2018

28.11.2018 10:37

Ohlédnutí za letošní sezónou závodů automobilů do vrchu – Maverick Rescue Euro Cup 2018

Zářijovým dvojzávodem PRAMOS XIII. Diváckou třináctkou, se uzavřel letošní seriál mezinárodních závodů automobilů do vrchu – MAVERICK RESCUE EURO CUP 2018. Celkově jedenáct závodů se uskutečnilo na šesti závodních tratích – začínalo se na konci března na brněnském Automotodromu závodem II. GMS Hillclimb Prolog. Po té se seriál přestěhoval již na klasickou vrchařskou trať do Náměště nad Oslavou, kde se jel XXXVII. Zámecký vrch MANN-FILTER. Další dvojzávod měl po jedenáctileté pauze svoji premiéru na trati Vírských serpentin mezi Vírem a Bystřici nad Pernštejnem. Následoval Slovácký kopec, který se jel jako VII. Memoriál Stanislava Firtla, zakladatele těchto závodů. Jen jeden závod se jel u příležitosti VI. Šternberského vrchu na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku. A závěr se jel jak je uvedeno v úvodu v Divákách nedaleko Hustopečí.

Letošního seriálu se zúčastnilo celkem více jak 155 jezdců, třicet osm jich startovalo s historickými vozy. Pro jezdce se soudobými vozy bylo vypsáno celkem 13 tříd, pro historiky pak 8 tříd.

Absolutním vítězem se stal německý jezdec Philipp Wilhelm z týmu MSC Rottenneg s vozem Norma M20F, který si celkově vyjel 297 bodů. Zajímavé je, že ho nenajdeme jako absolutního vítěze v žádném z jedenácti závodů, vítězství si vybojoval za tři druhá a pět třetích míst. Podobné je tomu i u druhého v pořadí Rakušana Christiana Ferstla, který startoval s formulí Tatuus Master a za vítězným Wilhelmem zaostal o 20 bodů a také on žádný závod absolutně nevyhrál. Třetím v pořadí byl první Čech, jimž je dvojnásobný vítěz ze závěrečného klání v Divákách, Radek Kolbábek z Nedvědice, startující s vozem Ford Sierra 4000 v týmu LRT – Profi Performance, který získal 214 bodů. Největší počet absolutních vítězství získal další zahraniční účastník, Ferdinand Madrian.  S vozem Norma M20F vyhrál celkem tři závody – dvakrát ve Víru a jednou ve Šternberku a přesto mu to nestačilo na lepší než čtvrté místo se ziskem 190 bodů. Důvodem umístění byly jeho nepravidelné starty v seriálu. Pětici nejlepších uzavřel Tomáš Kubica s vozem VW Golf II z Domaslavic, který pravidelně bodoval ve všech závodech a celkem si vyjel 176 bodů. Stejný bodový zisk má i šestý v pořadí Vilém Kašpar z Rapotic, s vozem Škoda Fabia RS týmu VPK motors. O pořadí rozhodla lepší umístění pro Kubicu (2x pátý), Kašpar (1x šestý, 2x sedmý). Sedmá skončila první žena, vítězka Lady Trophy, Rakušanka Sigrid Schoeglerová na voze Formule Renault se 160 body. Ve finiši závěrečného závodu dvě druhá místa posunula na osmé místo Jardu Kašpara z VPK motors na voze Mitsubishi EVO 9 s celkovým ziskem 150 bodů. Devátý byl další Rakušan Alexander Frank, dvojnásobný vítěz Zámeckého vrchu, na voze Prc S4 se 132 body a desítku nejlepších uzavřel kyjovský jezdec Petr Šrahůlek na Škodě 130 RS EVO1, který získal celkem 108 bodů stejně jako jedenáctý Vojtěch Macek z Bruntálu se Škodou 110 R, o pořadí rozhodla lepší umístění Šrahůlka.

V samostatném hodnocení soudobých vozů vyhrál Wilhelm, před Ferstlem a Madrianem.

A jak to dopadlo mezi soudobými vozy v jednotlivých třídách?

Ve skupině E2/C formulových vozů a prototypů v nejsilnější třídě nad 2000 ccm zvítězil absolutní vítěz MREC 2018, Němec Philipp Wilhelm se 134 body, druhý skončil Ferdinad Madrian  s 95 body a třetí pak byl Roman Švorc z PGR Racing teamu s vozem Lucchini P3, který získal 47 bodů. Ve třídě do 2000 ccm první tři místa obsadili rakouští jezdci v pořadí Christian Ferstl 165 bodů, Sigrid Schoeglerová 95 bodů a Alexander Frank 70 bodů. V nejslabší třídě do 1600 ccm si prvenství vybojoval Jan Osladil s Formuli Van Diemen se 110 body, druhý skončil za dvě prvenství na Zámeckém vrchu se 40 body Pavel Langer s vozem Autola 1/04, třetí a čtvrté dělené místo získali se Speed Carem Miroslav Gajdoš a Radek Krakovič s formulí Fiks 09RK, kteří si shodně vyjeli 20 bodů.

Mezi čtyřkolkami skupiny E1 třídy nad 2000 ccm slavil vítězství Radek Kolbábek s Fordem Sierrou 4000, který získal 127 bodů, druhý skončil Martin Petr s dvojkovým VW Golf turbo s 80 body a třetí byl Luboš Havlíček, který za jediný start s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX získal 35 bodů. Ve dvojkolkách nad 2000 ccm byl nejlepším Tomáš Kubica z Domaslavic s dvojkovým VW Golf, když si vyjel 172 bodů, třetí místo patřilo druhému Kubicovi, Milanovi, který získal 89 bodů. Mezi ně se dostal na druhé místo jezdec jihlavského SPZ-VYSOČINA, Tomáš Homola, který s vozem BMW E30 vybojoval 109 bodů. David Borkovec se Škodou Fabia TDi – 148 bodů, Jakub Hurta se stejným vozem 75 body a Jakub Sytař s Renaultem Clio Sport 75 bodů, to bylo pořadí na prvních třech místech třídy E1 do 2000 ccm. Rozdíl pouhých pěti bodů mezi prvním Vojtěchem Mackem (Škoda 110 R 147 bodů)) a druhým Milanem Hrubým (Škoda Fabia FR16 142 bodů), rozhodl ve třídě do 1600 ccm až závěrečný závod v Divákách, kde dvěma vítězstvími oslavil celkové prvenství Macek. Třetí místo s velkým bodovým odstupem obsadil se Škodou Favorit Miloslav Šustr (86 bodů). Patnáct jezdců bodovalo ve třídě do 1400 ccm a i zde rozhodl o vítězství Petra Šrahůlka až závod v Divákách. Před ním měl ještě naději na vítězství humpolecký jezdec Bohuslav Krejčí se Škodou Rapid, ale pokažený sobotní závod rozhodl o tom, že celkové vítězství se bude stěhovat ke Šrahůlkum do Kyjova. Ten si na své konto připsal celkem 150 bodů, za tím co Krejčí získal 137 bodů. Také o třetí místo byl otevřený souboj mezi dvěma třebíčskými jezdci týmu Skalda Racing, dubléry Milanem Stroszem a Davidem Oravcem na voze Škoda Fabia až do konce seriálu. O rozdíl pěti bodů se z třetího místa nakonec radoval Milan Strosz. Vítězství v nejslabší třídě získal nestor tohoto seriálu, Stanislav Firtl starší, otec zesnulého promotéra české odnože seriálu KW Berg, který byl předchůdcem Maverick Rescue Euro Cupu. Stanislav Firtl zvítězil s vozem Suzuki Swift s ručním ovládáním ve čtyřech závodech a získal 80 bodů.

K výčtu vypsaných skupin zbývá mezi soudobými vozy ještě skupina S – upravené sériové vozy. V nejsilnější třídě čtyřkolek nad 2000 ccm slavila velký trium Kristýna Fillová ze Sudic nedaleko Náměště nad Oslavou, která jela v týmu KRTZ s vozem Mitsubishi EVO. Ta startovala v devíti závodech, ve kterých vždy bodovala, tři závody dokonce vyhrála a celkově si vyjela 145 bodů. Jedno sto bodů získal za pět vítězství na druhém místě Jarda Kašpar z Dukovan, který startoval s vozem Mitsubishi EVO IX za tým VPK motors. Třetí skončil brněnský jezdec Lukáš Štelc, s  Mitsubishi Evolution IX v týmu KAPS Automatic a celkově si vyjel 87 bodů. Dvoukolky nad 2000 ccm se staly kořistí Lukáše Křepelky z týmu Scuderia Motorsport s vozem Peugeot SRC, který si na své konto připsal 102 body. Šedesát bodů si vyjel druhý v pořadí Martin Winkler s vozem Nissan 200sx a třetí skončil David Felcman s Peugeotem SRC s 50 body. Ve dvoulitrech si prvenství vybojoval s vozem Škoda Fabia RS jezdec týmu VPK motors Vilém Kašpar, který získal z pravidelných startů 195 bodů. Jeho dubler, Filip Cakl skončil se 134 body na třetím místě. Mezi ně se vklínil přerovský Ladislav Azsóth s Fordem Focusem, který si připsal na své konto 149 bodů. O vítězství se v nejslabší třídě do 1600 ccm rozhodlo až v závěrečném závodě. Dvěma vítězstvími si celkové prvenství vybojoval další jezdce startující v týmu VPK motors Dan Málek, ten získal 180 bodů s vozem Škoda Felicia RS. Jen o 5 bodů za nim zaostal s vozem Honda 1.6 Vti, Jiří Kadleček ze Slopné nedaleko Vizovic. Třetí místo za start na Zámeckém vrchu (dvakrát třetí), kde získal 24 bodů, obsadil Miroslav Drtílek z VPK motors s Fordem Fiestou.        

Mezi sedmnácti člennou skupinou předjezdců, skončil na prvním místě Adam Králík  na voze Citroen Saxo VTS se 116 body, druhý byl Patrik Bauer s VW 11 Brouk se 46 body. O tři body méně získal třetí Lukáš Padrta s Mitsubishi Evolucion.     

V Dámském poháru – LADY TROPHY, si prvenství vyjela Rakušanka Sigrid Schoeglerová   a to díky většímu počtu vítězství (7:4) před Kristýnou Fillovou – obě získaly 155 bodů. Lenka Semková z týmu Auto Špacír skončila se Škodou 130 LR s 90 body na místě třetím. Body si celkově připsalo sedm závodnic.

V JUNIOR TROPHY, vypsané pro jezdce do stáří 20 let, zvítězil s dvou bodovým náskokem Michal Žáček (100 bodů), druhý byl s 98 body Adam Králík a třetí místo vybojoval David Vozdecký s formulovým vozem MTX 1-03 se 79 body.

Mezi týmy, které bojovaly v TEAM TROPHY, zvítězil VPK motors se 475 body, druhé místo obsadil CoraHB Historic racing club Jihlava se 440 body a třetí příčka patřila týmu LRT s 370 body.

Zajímavé souboje byly po celou sezónu k vidění v jednotlivých závodech jezdců s historickými vozy. V absolutním pořadí si vyjel 135 bodů a tím získal absolutní prvenství hodonínský jezdec týmu Auto Špacír, Lukáš Krupica na voze Škoda 130 LR. Druhé a třetí místo patřilo dvojici jezdců Cora HB Historic racing clubu Jihlava, druhému Pavlu Vrátilovi se 116 body na Opelu Kadett Gsi a třetímu Milanu Zelenému – 96 bodů, na voze Škoda 130 LR.  Čtvrté místo se 72 body obsadil ostravský jezdec Libor Jelínek s vozem BMW CSL 3.5 a pátý byl vítěz Junior Trophy, Michal Žáček s vozem Škoda 125, který celkem získal 58 bodů. Petr Haviger z Konice s vozem Renault Clio týmu Haviger Motors Sport si vyjel rovnou padesátku bodů. O deset bodů méně získali na děleném sedmém až osmém místě dvojnásobní vítězové závodů – třinecký jezdec Adam Klus s vozem Hss Audi Turbo CAN AM – zvítězil na brněnském Automotodromu při úvodním podniku. Petr Žáček z Turnova byl s vozem Audi Sport Quatro z týmu  LEGENDY.CZ dvakrát nejúspěšnější při Zámeckém vrchu. Devátý skončil první zahraniční jezdec, Rakušan Herbert Neubauer, s vozem Lancia Delta Integrale 16V Turbo, který si vyjel 37 bodů. Desítku nejlepších uzavřel třetí  z Junior Trophy, David Vozdecký z týmu MREC Historic HillClimb týmu s formulí MTX 1-03, který posbíral celkem 25 bodů.

Ve skupině HA 1 – upravené sériové vozy starší 25 let, vyhrál třídu do 1300 ccm Lukáš Krupica – 175 bodů, druhý skončil Milan Zelený – 135 bodů. Trojici nejlepších doplnila Lenka Semková z týmu Auto Špacír – 70 bodů, všichni tři startovali na vozech Škoda 130 LR. Ve třídě do 2000 ccm byl nejlepší Pavel Vrátil se 200 body, druhý byl Petr Haviger s 91 bodem a třetí skončil Michal Žáček s 90 body. V nejsilnější třídě nad 2000 ccm bodovali pouze dva jezdci, vítězství si zabezpečil Libor Jelínek se 156 body, druhý byl Petr Žáček se 40 body. Ve skupině HA1 – homologované závodní vozy starší 25 let, byly vypsány tři objemové třídy. Ta nejslabší do 1300 ccm, patřila dvojici Davidu a Michalu Paterovým ze svitavského Patera Motorsport s vozy Zastava 101. O vítězství rozhodlo při zisku 115 bodů u obou jezdců 5 vítězství Davida proti dvěma Michala. Třetí skončil se 62 body Emil Jansa s Fiatem 127 z AVION Teamu.   V šestnáctistovkách byli klasifikováni pouze dva jezdci RaškaHHHH racing teamu z Frenštátu pod Radhoštěm s vozem VW Golf 1.6 GTi. Se 100 body byl první Stanislav Raška, druhý skončil Václav Štěrba. Třídu nad 1600 ccm vyhrál Rakušan Herbert Neubauer, který za pět vítězství získal 100 bodů. Skupina HA2 – jednomístné závodní vozy a dvoumístné sportovní prototypy, měla vypsány dvě třídy.  Třída ZST do 1600 ccm se stala kořistí Davida Vozdeckého s formulí MTX 1-03 s 95 body, druhý skončil jezdec AMK ECCE HOMO Šternberk v ÚAMK s formulí Mondial MTX 1-06 Jan Osladil se 40 body a třetí místo patřilo Ondřeji Chytilovi, který získal 20 bodů s vozem MTX 1-03. Třídu bez rozdílu objemu motoru vyhrál Adam Klus se 40  body, druhý skončil Jaroslav Buchar s formulí Reynard 85f s 20 body.

Král je mrtev, ať žije král. Takto můžeme ukončit přehled za ročníkem 2018 mezinárodních závodů automobilů do vrchu – Maveric Rescue Euro Cup 2018. Nyní již proběhl poslední bod celoročního programu a tím bylo 24. listopadu 2018 slavnostní vyhlášení nejlepších jezdců a jezdkyň, které se uskutečnilo v Městském sále Na rychtě v Újezdu u Brna. Galavečeru se zúčastnilo více jak 250 příznivců vrchařského motorsportu.

Všem moc děkujeme za letošní sezónu a věříme, že se v příštím roce opět sejdeme.

Děkuji a jsem s pozdravem promotér a ředitel Maverick Rescue Euro Cup

Aleš Gänsdorfer   

Redaktor Jaromír Navrkal