Závěrečná tisková zpráva – XVI. PRAMOS Divácká 13° – 10. - 12. 9. 2021 MZAV Maverick Hill Climb Czech a MZAV Maverick Slalom - Trophy 2021

22.09.2021 20:12

Předposlední dějství letošního seriálu Mezinárodních závodů automobilů do vrchu Maverick Hill Climb Czech a také Maverick Slalom-Trophy 2021 soudobých a historických automobilů se uskutečnilo v jihomoravské obci Diváky nedaleko Hustopečí. Na trati dlouhé 2,4 km bojovalo o body do vrchařského seriálu bojovala v sobotu rovná 100 jezdců (78 se soudobými a 22 s historickými automobily). V neděli jich pak bylo 91 (70 se soudobými a 21 s historickými automobily). Ve slalomových závodech jich startovalo v sobotu 41, v neděli pak 39 jezdců.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – soudobé automobily

Druhou letošní palmu vítězství si z Diváků odvezl ze sobotního závodu jezdec z rakouského Haagu, Andreas Stollnberger (Team Terschl Austria) s vozem Dallara 302, v pak neděli skončil na bronzovém stupni. Po oba dva dny byl nejrychlejším jezdce ve třídě E2/SS-2000 mezi formulovými vozy. Před závěrečnými dvěma závody je v absolutním pořadí na třetím místě se 137 body, ve třídě je první s 220 body. Jen o 2,08 sekundy zaostal za vítězem Jiří Špalek (Eurovrak Racing Team) s Normou M20F EVO.  V nedělním závodě si brněnský jezdec ještě polepšil a závod vyhrál. To ho vyneslo na celkovou čelní pozici v absolutním pořadí se 418 body, je první mezi soudobými automobily, kde získal 178 bodů a do třetice je na vedoucím místě ve třídě E2/SC+2000 s 215 body. Sobotní závod přišel v úvodu první jízdy o jednoho z velkých favoritů – Davida Komárka. Toho, jak se sám vyjádřil zastavila drobná závada na elektroinstalaci motoru a tím pro okříšského jezdce sobotní klání skončilo. V neděli jezdec KRTZ motorsport s vozem Mc F1 EVO Komvet si hodně polepšil a skončil absolutně na druhém místě a vyhrál třídu E1-3000/2WD. V celkovém pořadí mu patří druhá příčka se 158 body, ve třídě je druhý se 200 body. Jako pomyslnou „ třešničku na dortu“ si David přidal nejrychlejší čas z obou závodů a to 1:00,78 min. ve třetí nedělní jízdě. I přes zdravotní obtíže, kterého postihly v předcházejícím evropském závodě ve Slovinsku, se postavil na start závodů Rakušan Ferdinand Madrian (SKI Modřice/Mad Racing Power) s vozemNorma M20FC McLaren. Ten byl v sobotu pátý, v neděli šestý a v celkovém hodnocení mu patři čtvrtá pozice se 122 body. Úspěšně si také vedl ve třídě E2/SC+2000, kde skončil dvakrát druhý a stejné umístění mu patří i celkově se 201 bodem. Velmi dobré a vyrovnané výkony předvedl Michal Novický (REC Group) ze Sudoměřic s vozem Ligier JS49 Honda, za něž sklidil třetí místo v sobotu a čtvrté v neděli. Celkově je na  páté pozici se 115 body. Ve třídě E2/SC-2000 l dvakrát zvítězil  a je první s 230 body. Mezi pětici nejlepších jezdců se v obou závodech dostal Zdeněk Chudoba (POWERTTI) s Normou M20F ze Štěpánova u Olomouce. V sobotu skončil na čtvrtém místě, druhý den vybojoval páté místo, celkově je šestý s 89 body. Dařilo se mu i ve třídě E2/SC-2000, kde byl dvakrát druhý a se 190 body je na stejné příčce i v hodnocení třídy. Se speciálem KTM X-BOW GTX se opět představil Marek Rybníček (Nutrend Czech Team) z Náměště nad Oslavou, s nímž se umístil na šestém a osmém místě a celkově   je mezi desítkou nejlepších, se 44 body  na osmém místě. Ve třídě E1+3000/2WD dvakrát zvítězil a se 195 body je v této třídě vedoucím jezdcem. Sedmé a desáté místo vybojoval Pavel Ulman ze Zásady u Liberce týmu ZRT motorsport s vozem BMWE36 a s 5 body je na dvacátém místě. Ve třídě E1+3000/2WD je šestý s 59 body. Do TOP 10 se ještě probojoval v sobotu Roman Blažek  (Oliver Motorsport) s Mitusbishi Lancer EVO, který skončil osmý a v neděli byl jedenáctý. Devátý byl Zdeněk Kráčmar  (KZ racing) s vozem Damon Car CM 1000 ze Štěpánova u Olomouce. Sobotní nejlepší desítku uzavřel František Grüner (Grüner Motorsport) z Trstěnic s vozem BMW 340i e30. V neděli si body za umístění v desítce připsal ještě  Rakušan Stefan Promok (Drift Team Pongau) s Mitsubishi EVO 8 (byl sedmý) a deváté místo obsadil Martin Jerman z Prahy na voze Lamborgini Huracan GT3,

Maverick Hill Climb Czech 2021 – Lady Trophy

Mezi třemi startujícími ženami bylo v Dámském poháru stejné pořadí v obou závodech. Prvenství si vyjela nejrychlejší žena ve startovním poli,  Kristýna Fillová (KRTZ motorsport) ze Sudic u Náměště nad Oslavou. Ta je s vozem Mitsubishi ËVO 9 Komvet na prvním místě s celkovým ziskem 265 bodů. Dvakrát druhá byla závodnice týmu Pfeifermotorsport Alexandra Divišová z Brna na voze Škoda Octavia. Ta je v průběžném hodnocení na pátém místě s 56 body. No a dvě třetí místa patřila Veronice Kožmínové z pražského týmu Auto Kožmín s vozem VW Polo. Ta si prozatím vyjela 46 bodů a je šestá. 

Maverick Hil Climb Czech 2021 – Junior Trophy

Také mezi šesti juniory bylo pořadí na stupních vítězů v obou závodech stejné.   Dvě vítězství si odvezl do Ledče nad Sázavou Petr Dlouhý (Autosport Dlouhý). Ten startoval se čtyřkolkou Barracuda Sprint Car 1600, se kterou je na pátém místě se ziskem 75 bodů. Druhá místa patřila Lukáši Nastoupilovi z Olomouce týmu PNTH s Hondou CRX. Ten má na svém kontě 257 bodů a mezi juniory kraluje. Třetí místa si vyjel Adam Kowalski z Polanky nad Odrou nedaleko Ostravy. Mladému jezdci týmu KOWALSKI motorsport s vozem Peugeot 106 rallye patří celkově druhá příčka se ziskem 159 bodů.

Maverick Hill Climb Czech 2021 – historické automobily

Další dva vítězné závody si připsal na své konto Petr Žáček (LEGENDY) z Turnova na voze Audi Sport Quattro S1. V absolutním pořadí je první s 232 body, vyhrál dvakrát i ve třídě HA1+2000, kterou vede s 235 body. Dvě druhá místa si vyjel Miloš Zmeškal (Zmeškal Motorsport) s formulovým vozem Ralt 032 z Bedihoště u Prostějova.  V absolutním pořadí mu patří druhé místo se 139 body. Ve třídě HA2 dvakrát vyhrál a vede ji se 180 body. Třetí místo patří jihlavskému jezdci Tomáši Homolovi (SPZ-VYSOČINA) s BMW E30. V sobotním závodě skončil čtvrtý, v neděli postoupil na stupně vítězů za třetí místo, celkem má 137 bodů. Ve třídě HA1+2000 je druhý se 178 body. Čtvrtým je v absolutním pořadí Petr Toušek (Millers Oils) z Břeclavi s vozem BMW 318is. Ten skončil v sobotu šestý, v neděli byl čtvrtý a má 92 bodů. Ve třídě HA1-2000 byl třetí, nedělní závod vyhrál, celkem nasbíral 208 bodů a je suveréně na čele. Třetí místo v sobotním závodě patřilo Lukáši Dorinskému (HRT racing team) s vozem VW Golf mk2 a vyhrál třídu HA1-2000. V neděli bohužel závod nedokončil, přesto mu patří absolutně šestá příčka s 83 body a ve třídě je třetí se 167 body. David Šplíchal (garage flora) z Bohušic u Jaroměřic nad Rokytnou zajel dva vyrovnané závody v nichž byl  absolutně pátý, ve třídě  mu patřilo dvakrát druhé pořadí. Celkově je na sedmém místě s 81 body, ve třídě má 170 bodů a druhou pozici.

Maverick Slalom-Trophy 2021

V závodech mezi slalomovými brankami si nejlépe vedl v obou závodech Filip Krejčí (HOKR motors Racing) ze Spašova u Blanska. S vozem Subaru Impreza Type RA byl také dvakrát nejrychlejší ve třídě AS-S1+2000/4WD. Celkově má 104 body a je dvanáctý, ve třídě je čtvrtý s 55 body. V sobotu druhé a v neděli šesté místo absolutně, to byl výsledek jihlavského jezdce Radka Housky (SPZ-VYSOČINA) s vozem  Audi TT. Ve třídě AS-E1+2000 byl jednou první a jednou druhý. Po závodě v Divákách mu patří čtvrté místo se 191 body a ve třídě má 125 bodů a je druhý. Třetí a druhé místo, to bylo umístění  Milana Diblíka (KZM Racing team) ze Zlobice u Kroměříže s Nissanem 350 Z. Startoval ve třídě AS-E1+2000 kde dojel druhý v prvním závodě, nedělní pak vyhrál. Celkově je druhý s 267 body, třídu vede se 177 body. Dvakrát čtvrtý skončil Ivan Hlásenský (IH motorsport) ze Šlapanic u Brna s BMW M2 competition. Třídu AS-S1+2000/2WD dvakrát vyhrál a je v ní druhý se 117 body, a v absolutním pořadí slalomu je pátý se 170 body. Pětici nejrychlejších v sobotním závodě doplnil slovenský jezdec Michal Kurbel (Kovomk) z Prievidze s vozem Škoda 125 L. Ve třídě AS-E1+2000 skončil třetí. V nedělním závodě však již nestartoval. Absolutně je osmý se 140 body.

Maverick Slalom-Trophy 2021 – Lady Trophy

Sedm žen se vydalo bojovat o body na slalomovou trať. Již deváté a desáté prvenství získala „královna“ této disciplíny, Natalie Štěpánková (AV Díly Praha) z Olomouce s Volvem 480.  Má 200 bodů a suveréně Dámskou trofej vede. Druhé místo patřilo v sobotním závodě Blance Dobrovolné (Skalda Racing) ze Zahrádky u Náměště nad Oslavou, v neděli dojela s vozem Citroen C2 VTS třetí. V celkovém hodnocení ji patří druhé pořadí se  132 body. Obrácené pořadí obsadila Anna Kimlová (Auto Classic Club Brno) s vozem BMW 318ti. V sobotu skončila třetí, v neděli byla druhá, celkem má 85 bodů a je čtvrtá.

Maverick Slalom-Trophy 2021 – Junior Trophy

Nejrychlejší byl dvakrát mezi slalomovými brankami úspěšný vrchař,  Adam Kowalski (KOWALSKI motorsport) z Polanky nad Odrou nedaleko Ostravy. Ten jel s vozem Peugeot 106 rallye a po tomto závodě je na druhém místě se ziskem 137 bodů a ztrátou tří bodů na vedoucího  Adama Frantu (TWR racing) z Brna. Ten startoval s vozem Ford Fiesta Mk4 a dvakrát dojel na druhém místě. Třetí byla opět dvakrát Marta Slováková (Slovákovi) z Brna. Ta si s vozem Škoda Fabia vyjela 113 bodů a je třetí.

Závěrečný, osmý podnik, se pojede na brněnském Automotodromu v sobotu 16. října 2021 jako dvojzávod IV. GMS Hill Climb Race Cars a to v kategorii do vrchu a také slalomu. Bude se závodit na trati dlouhé 2,435 km v protisměru se startem pod Schwantzovou zatáčkou. Tam se rozhodne o celkovém pořadí, pořadí ve skupinách a třídách. Bude ještě hodně o co bojovat.

Za redakci MZAV MHCC Jaromír Navrkal a foto Jiří Navrkal